Podmienky internetového obchodu www.zumahome.eu platné od 1. januára 2023
I. Definície použitých výrazov v Podmienkach
- Internetový obchod alebo Obchod – internetová služba v podobe obchodného systému (systém výmeny informácií a výberu a nákupu tovarov alebo služieb) dostupná na adrese www.zumahome.eu, prostredníctvom ktorej môže Klient predovšetkým objednávať.
- Obchodník -Zumaline sp. z o. o. so sídlom v Katoviciach (40-050), ul. gen. Józefa Zajączka 9, IČO: 9542713215, REGON: 241778885, zaregistrovaná v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Katovice-Wschód v Katovicach, VIII. oddiel Krajinského obchodného registra pod číslom KRS 0000371401, so základným imaním vo výške 50 000 PLN, zaplatené v plnej výške, e-mailová adresa: info@zumahome.eu, telefónne číslo: 32 791 16 20.
- Klient – fyzická osoba, právnická osoba alebo organizačná jednotka, ktorá nie je právnickou osobou, ktorej osobitné právne predpisy udelili právnu spôsobilosť, ktorá uskutočňuje objednávku v rámci Obchodu.
- Spotrebiteľ – Klient uvedený v čl. 22 ods. 1 Občianskeho zákonníka (fyzická osoba vykonávajúca s obchodníkom právny úkon, ktorý nie je priamo spojený s jej podnikateľskou alebo profesijnou činnosťou). V rozsahu, v ktorom nariadenia platného práva udeľujú takýmto osobám určité spotrebiteľské práva alebo inak ich právnu situáciu rovnajú s konzumentmi, sa za spotrebiteľa považuje aj fyzická osoba, ktorá uzavrie zmluvu priamo súvisiacu s jej podnikateľskou činnosťou, pokiaľ z obsahu tejto zmluvy vyplýva, že nemá pre túto osobu povahu profesionála.
- Tovary a služby – produkty a služby prezentované a ponúkané v internetovom obchode Obchodníkom.
- Konto – osobný administratívno-informačný panel Klienta v internetovom obchode, vytvorený automaticky v dôsledku správnej registrácie, kde sú zhromažďované a uchovávané údaje najmä o jeho objednávkach a údaje uvedené pri registrácii.
- Registrácia – vytvorenie účtu Klienta v internetovom obchode.
- Košík – systémový nástroj (funkčnosť) uľahčujúci zákazníkom nákupy v internetovom obchode, najmä zhromažďovanie vybraných ponúk na jednom mieste za účelom vytvorenia zoskupenej objednávky. Košík sa vytvára automaticky kliknutím na možnosť „Pridať do košíka“ aspoň jedného tovaru.
- Objednávka – vyhlásenie vôle Klienta, ktoré smeruje priamo k uzavretiu kúpnej zmluvy, určujúce najmä druh a množstvo tovaru.
- Zmluva – kúpna zmluva na predaj tovarov alebo poskytovanie služieb podľa Občianskeho zákonníka, uzavretá medzi spoločnosťou Zumaline sp. z o. o. a Klientom, uzatvorená na diaľku, s využitím internetového obchodu.
- Newsletter – elektronická služba distribúcie elektronickej pošty poskytovaná spoločnosťou Zumaline sp. z o. o. prostredníctvom e-mailovej pošty, ktorá umožňuje príjemcom služby marketingový obsah, najmä informácie o novinkách a akciách v internetovom obchode.
- Kuriérske spoločnosti – DPD Polska sp. z o.o. so sídlom vo Varšave 02-274, ul. Mineralna 15, KRS 0000028368, IČO 5260204110. (internetová stránka: www.dpd.com.pl).
- Platobný operátor - platobná inštitúcia zaisťujúca platby medzi Klientom a Obchodníkom: PayU S.A. so sídlom v Poznani, na ul. Grunwaldzkiej 182, zapísaná v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Poznaň - Nové Mesto a Wilda v Poznani, VIII. oddiel Krajinského obchodného registra pod číslom KRS 0000274399.
- Pracovné dni – od pondelka do piatku, s výnimkou právne voľných dní.
II. Všeobecné ustanovenia
- Internetový obchod je prevádzkovaný a spravovaný Predajcom (vrátane osobných údajov).
- Cieľom prevádzkovania obchodu je umožniť zákazníkom zoznámiť sa s tovarmi a službami ponúkanými Predajcom, vrátane ich cien a dostupnosti, a uzatvárať zmluvy na diaľku o predaji tovarov a služieb.
- Tento Všeobecný obchodný podmienky upravuje pravidlá pre predaj tovarov prostredníctvom Predajcu pomocou komunikačných prostriedkov na diaľku vo forme internetového obchodu, ako aj pravidlá pre používanie internetového obchodu zákazníkmi a dostupných ďalších funkcií (elektronických služieb uvedených v týchto Všeobecných obchodných podmienkach).
- Pokiaľ ide o poskytovanie elektronických služieb, tieto Všeobecné obchodné podmienky sú obchodné podmienky podľa čl. 8 zákona č. 18/2002 Z.z. o poskytovaní služieb informačnej spoločnosti.
- Použitie internetového obchodu je možné iba za podmienky, že systém teleinformatiky zákazníka spĺňa nasledujúce minimálne technické požiadavky: počítač alebo mobilné zariadenie s prístupom na internet, internetový prehliadač aspoň verzie Internet Explorer 11 alebo Chrome 39 alebo FireFox 34 alebo Opera 26 alebo Safari 5 alebo novší s povolenou podporou jazyka Javascript, internetové pripojenie s priepustnosťou aspoň 256 kbit/s; mať aktívny, platný a správne nastavený e-mailový účet; schopnosť čítať súbory vo formáte Portable Document Format (pdf).
- Zákazník má kedykoľvek prístup k aktuálnej verzii týchto Všeobecných obchodných podmienok prostredníctvom internetového odkazu uvedeného na hlavnej stránke internetového obchodu a môže si kedykoľvek vytlačiť ich verziu.
III. Informácie o tovaroch, službách a cenách
- Informácie o tovaroch a službách ponúkaných Internetovým obchodom na predaj sú uvedené na stránke www.elapmpy.pl. Tieto informácie sú zverejnené spolu s informáciami o vlastnostiach a cenách tovarov a služieb. Fotografie a opisy tovarov zverejnené v Internetovom obchode podliehajú technickým obmedzeniam a majú len za účel umožniť zákazníkovi vytvoriť si všeobecnú predstavu o vlastnostiach, vzhľade a parametroch používania tovaru. Predovšetkým vzhľad tovaru na fotografiách prezentovaných v obchode sa môže líšiť od skutočného vzhľadu tovaru, pričom tieto rozdiely môžu byť spôsobené napríklad nastavením monitora, svetelnými podmienkami alebo obmedzeniami fotografie. Technický popis tovaru môže obsahovať zjednodušenia súvisiace s jeho prevedením do čitateľnej a účelnej verzie na umiestnenie v Internetovom obchode. Toto ustanovenie neobmedzuje zodpovednosť Predajcu voči zákazníkom, ktorí sú spotrebiteľmi, ani voči fyzickým osobám, ktoré uzatvárajú zmluvu priamo s ich podnikateľskou činnosťou, pokiaľ z textu zmluvy nevyplýva, že táto zmluva má pre túto osobu povahu povolania.
- Ponúkané na predaj prostredníctvom Internetového obchodu sú iba tie tovary, ktoré sú označené tlačidlom „Pridať do košíka“ a služby súvisiace s týmito označenými tovarmi.
- Okrem informácií o tovaroch a službách ponúkaných na predaj na stránke www.zumahome.eu sú uvedené aj informácie o tovaroch, ktoré momentálne nie sú dostupné prostredníctvom Internetového obchodu, pričom tento stav sa môže v budúcnosti zmeniť – tieto produkty sú označené tlačidlom „Informujte ma o dostupnosti“.
- Ceny tovarov a služieb sú uvedené pri opise tovarov a služieb.
- Všetky ceny tovarov a služieb uvedené na webovej stránke Internetového obchodu sú udávané v eurách a zahŕňajú DPH a spotrebné dane (ak je na základe osobitných predpisov predaj tovaru alebo služby zdaniteľný DPH alebo spotrebnými daňami).
- Náklady na prepravu sú uvedené samostatne pre každú objednávku v Košíku (automatizovane stanovené na základe informácií uvedených na webovej stránke Internetového obchodu v sekcii "Doprava a dodanie").
- Internetový obchod (neponúkajúci takúto službu) neuvádza informácie o daňových a poplatkových povinnostiach (vrátane colných poplatkov).
- Obchod môže meniť opisy a ceny tovarov a služieb. Toto právo nemá vplyv na ceny tovarov objednaných pred dátumom zmeny.
- Predajca je povinný predávať tovar bez chýb. Prípadné vady tovaru (ktoré sú dôvodom na zníženie ceny) sú jasne popísané.
- Informácie o existencii a obsahu záruky a o servisných službách a ich realizáciu - ak sú poskytované - sú uvedené v opise tovaru.
- V rámci internetového obchodu zverejňujeme grafické materiály získané od Z.S.E. OSPEL S.A., pre ktoré sú vyhradené autorské práva.
IV. Objednávky
- Zmluvnými stranami zmluvy o predaji tovarov uzatvorenej prostredníctvom Internetového obchodu sú Predávajúci a Klient. Internetový obchod nie je obchodnou platformou (webová stránka umožňujúca uzatváranie zmlúv s inými podnikateľmi alebo fyzickými osobami).
- Objednávky Klientov sú prijímané výlučne prostredníctvom stránky Internetového obchodu (na doméne www.zumahome.eu) po absolvovaní celej procedúry objednávania.
- Objednávky je možné predkladať počas dostupnosti internetovej stránky Obchodu (zásadne 7 dní v týždni a 24 hodín denne, avšak vzhľadom na technické obmedzenia Predávajúci nezaručuje neustálu dostupnosť internetovej stránky Obchodu).
- Prostredníctvom Obchodu môže Klient vykonať jednorazový nákup tovarov alebo služieb v maloobchodnom množstve, teda nie viac ako 5 kusov celkovo. Jednorazový nákup tovarov v počte väčšom ako uvedené množstvo vyžaduje kontakt s personálom Predávajúceho.
- Zmluva o predaji tovarov vzniká v momente, keď Klient po absolvovaní celej procedúry podá objednávku (tj. kliknutím na tlačidlo „OBJEDNAŤ S POVINNOSŤOU PLATBY“), čím prijal ponuku Predávajúceho podanú prostredníctvom Obchodu. V tejto chvíli je zmluva o predaji uzavretá medzi Predávajúcim a Klientom právne záväzná.
V. Postup pri skladaní objednávky tovaru
- Klient si vyberá Tovar a jeho množstvo kliknutím na tlačidlo „PRIDAŤ DO KOŠÍKA“. V okne „Košík“ je zobrazené množstvo vybraných Tovarov v košíku, ich jednotková cena, hodnota a celková hodnota celej objednávky.
- Opakovaním vyššie uvedeného postupu môže Klient zbierať v košíku ďalšie Tovary alebo zvyšovať ich množstvo.
- Klient môže skontrolovať obsah svojho Košíka kliknutím na tlačidlo „Košík“ alebo „Môj účet - Košík“, kde si vyberá aj spôsob platby a získava konečnú informáciu o nákladoch na dodanie Tovaru a objednaných Službách.
- V tejto fáze môže Klient tiež overiť obsah svojho košíka a vykonať prípadné zmeny (napr. množstvo Tovaru), prepočítať hodnotu alebo odstrániť Tovar. Kliknutie na názov tovaru v stĺpci „Podrobnosti produktu“ otvorí stránku s detailnými informáciami o Tovare. Na odstránenie konkrétneho Tovaru z košíka treba použiť (ikony symbolizujúcej koš).
- Klient po pridaní tovaru do košíka môže bez problémov pokračovať v nákupoch, pretože tovar zostáva uložený v košíku. K vybraným Tovarom je možné prejsť dvoma spôsobmi prostredníctvom panela Môj účet - Košík alebo výberom ikony symbolizujúcej nákupný košík.
- Po pridaní do Košíka všetkých objednaných Tovarov a konečnej kontrole jeho obsahu prejde Klient do ďalšej časti procesu objednávania kliknutím na tlačidlo „Zložiť objednávku“. V tejto fáze môže Klient vybrať jeden z troch variantov:
a) „Prihlásiť sa“ - Klient, ktorý má svoj účet v Obchode na stránke www.zumahome.eu, ak sa predtým neprihlásil, uvádza svoju e-mailovú adresu a zadáva heslo. Po kliknutí na tlačidlo „Prihlásiť sa“ je Klient presmerovaný na stránku „Údaje o kupujúcom“ určenú na zadanie údajov o doručení, faktúre, prípadných poznámkach a poskytnutie formálnych súhlasov,
b) „Registrovať sa“ - Ak Klient nemá ešte účet v Obchode na www.zumahome.eu, je na tejto fáze možné vytvoriť účet (viac o registrácii na stránke v bode XIII tohto Všeobecných obchodných podmienok). Registrácia je dobrovoľná,
c) „Nákup bez registrácie“ - Každý Klient môže vykonávať nákupy bez registrácie, pri každom objednaní však musí uviesť všetky potrebné údaje na realizáciu objednávky (podobne ako v procese registrácie - bod XIII Všeobecných obchodných podmienok).
- V tejto fáze môže Klient meniť „Obsah košíka“, „Adresy“, „Spôsob dodania“ a „Platobné metódy“, a uviesť inú dodaciu adresu ako fakturačnú, ako aj zaškrtnúť, či chce dostať faktúru s DPH.
- Ak sú všetky údaje správne, Klient skladá Objednávku kliknutím na tlačidlo „OBJEDNAŤ S POVINNOSŤOU PLATBY“. Je to moment uzavretia Zmluvy (viažúce a konečné pre Predávajúceho a Klienta sú podmienky transakcie platné v tomto okamihu).
- Po odoslaní Objednávky je Klient presmerovaný na stránku „Sumarizácia“ alebo inú vhodnú stránku pre zvolený spôsob platby (napr. na uskutočnenie online prevodu alebo platby kartou), a následne na stránku „Vykonanie objednávky“.
- Po odoslaní Objednávky Klient dostane automatický e-mail s informáciou obsahujúcou potvrdenie prijatia objednávky na spracovanie a informácie o stave svojej objednávky.
- Stav a podrobnosti objednávky Klient (ak neuskutočnil nákupy bez registrácie) môže kedykoľvek skontrolovať v záložke „História transakcií“ po predchádzajúcom prihlásení sa do svojho účtu. Okrem toho všetky dôležité údaje z uskutočnenej objednávky budú Klientovi dodatočne zaslané na jeho uvedenú e-mailovú adresu (obsah informácií v tejto forme môže Klient vytlačiť).
VI. Spôsob, termín a náklady na dodanie
- Obchod doručuje zakúpený Tovar iba na území Európskej únie.
- Obchod neponúka možnosť osobného odberu zakúpeného Tovaru.
- Dodávka Tovaru sa realizuje na adresu uvedenú v Objednávke Klienta.
- Na dobu dodania Tovaru a vykonania Služby sa skladá čas spracovania objednávky (kompletizácia Tovaru, vykonanie platby, vystavenie predajného dokladu, zabalenie Tovaru) a čas doručenia zásielky kuriérskou spoločnosťou. Pokiaľ pri danom tovare nie je uvedené inak, tento čas trvá spolu maximálne 7 pracovných dní počítaných od nasledujúceho dňa po dni podania objednávky (pre objednávky platené pri doručení alebo prostredníctvom online prevodu alebo platobnej karty, za predpokladu vykonania platby v súlade s pravidlami systému Operátora Platieb).
- Predávajúci vynakladá všetko úsilie, aby bol objednaný Tovar doručený:
od 2 do 3 pracovných dní od dňa podania objednávky alebo vykonania platby.
- Ak Obchod nemôže dodať Tovar z dôvodu, že sa ukáže, že Tovar nie je dostupný, okamžite, najneskôr však do 30 dní od uzavretia zmluvy, Predávajúci informuje o tom Klienta a vráti mu celú prijatú sumu peňazí. V prípade, že niektoré Tovary zahrnuté v objednávke nie sú dostupné, Predávajúci pozastaví realizáciu objednávky a kontaktuje Klienta, aby Klient rozhodol o spôsobe realizácie objednávky. Vtedy má Klient možnosť udržať vôľu realizácie objednávky v rozsahu dostupných Tovarov, alebo zrušiť celú objednávku, alebo zmeniť objednávku v rozsahu nedostupných Tovarov.
- Dodávka sa uskutočňuje zvyčajne v pracovných dňoch od pondelka do piatka, v pracovných hodinách pre Kuriérske spoločnosti a v závislosti od logistických plánov týchto spoločností.
- Ak je k dispozícii viac ako jedna kuriérska spoločnosť, výber Kuriérskej spoločnosti vykonáva Kupujúci v procese objednávania s výhradou, že Predávajúci má právo zmeniť vybranú kuriérsku spoločnosť v závislosti od logistických možností jednotlivých Kuriérskych spoločností, rozmerov kupovaného tovaru a vybraného miesta doručenia kupujúcim. Zmena spoločnosti nezvýši náklady na doručenie zakúpeného tovaru.
- O dátume doručenia rozhoduje Kuriérska spoločnosť, a v prípade nemožnosti doručenia, tovar zostane na vyzdvihnutie v „výdajnom bode“ v súlade s obvyklými predpismi danej Kuriérskej spoločnosti.
- Podrobné podmienky realizácie dodávky sú dostupné na webových stránkach Kuriérskych spoločností. Klient má možnosť objednať doručenie na uvedený deň, ak systém Internetového obchodu tento výber umožňuje (za doplnkový poplatok) - s výhradou, že táto služba môže byť nedostupná.
- Obchod odporúča Klientom, aby rozbalili Tovar v prítomnosti kuriéra a skontrolovali, či nie je poškodený. V prípade poškodenia Tovaru počas prepravy kuriér spíše príslušný protokol a potom prevezme zásielku, čo značne uľahčí prípadný reklamačný proces.
- Na náklady na dodanie vplýva veľkosť a množstvo Tovaru a zvolený spôsob platby za Tovar.
- K nákladom na dodanie každej zásielky, v prípade výberu platby "na dobierku", sa pripočíta príslušná suma uvedená na stránke „Spôsoby platby“.
- V každom prípade vydanie tovaru nastane najskôr po zaplatení celej ceny objednávky. Do času zaplatenia celej ceny objednávky tovar zostáva majetkom Predávajúceho. V prípade financovania nákupu úverom na spotrebiteľský úver si Predávajúci vyhradzuje právo zadržať vydanie tovaru do uplynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy o spotrebiteľskom úvere.
- Internetový obchod ponúka aj tovary s predĺženou dobou dostupnosti, pre ktoré sa neuplatňujú lehoty uvedené v bodoch 4 a 5. Tieto Tovary majú príslušné označenie na karte produktu. Za záväzný sa považuje uvedený maximálny termín. Uvedené lehoty sa počítajú od dňa vykonania platby alebo podania objednávky (v súlade so zásadami uvedenými v bode 4). V prípade objednávky v rámci Košíka aspoň jedného tovaru s predĺženou dobou dostupnosti:
a) dodávka celej objednávky bude vykonaná spoločne podľa termínu dodania, platného pre tovar (tovary) s najdlhšou dobou odoslania;
b) prípadné oznámenie o nedostupnosti tovaru a vrátenie prijatej sumy (o ktorom je zmienka v bode 6) sa uskutoční okamžite, najneskôr však do 60 dní od podania Objednávky.
VII. Spôsoby a formy platby, zrušenie objednávky a vrátenie platby
- Zákazník môže zaplatiť za objednané Tovary a Služby nasledujúcim spôsobom:
a) Online prevod alebo platobná karta - prostredníctvom služby Operátora Platby, s využitím služby „rýchlych prevodov“ ponúkaných jednotlivými bankami alebo s využitím podporovaných platobných kariet,
b) Bežný prevod - bankový alebo poštový prevod na účet Predajcu individuálne určený Zákazníkovi, (táto forma platby môže byť dočasne nedostupná z technických dôvodov),
c) Platba na dobierku - v hotovosti dopravcovi počas doručenia.
Možnosť zaplatiť cez online prevod alebo platobnou kartou závisí od splnenia dodatočných podmienok subjektov ponúkajúcich tieto formy platby.
- V závislosti od spôsobu platby zvoleného Zákazníkom:
a) v prípade platby online prevodom alebo platobnou kartou, platba za Tovar a Služby sa realizuje ako platba vopred, čo znamená, že Tovar bude odoslaný až po prijatí platby v súlade s pravidlami realizácie platieb Operátora Platby,
b) v prípade platby „Bežný prevod“ na účet Predajcu, platba za Tovar a Služby sa realizuje ako platba vopred, čo znamená, že Tovar bude odoslaný až po prijatí platby,
c) v prípade platby v hotovosti pri doručení („Platba na dobierku“), platba za Tovar sa realizuje počas doručenia Tovaru.
- Kúpna zmluva zaniká:
a) v prípade výberu formy platby online prevodom alebo platobnou kartou zaniká kúpna zmluva pri nedodržaní platby zo strany Zákazníka v súlade s pravidlami Operátora Platby,
b) v prípade platby bežným prevodom zaniká kúpna zmluva pri nedodržaní platby zo strany Zákazníka do 5 dní od podania objednávky,
c) v prípade, že Zákazník z vlastnej viny neprevezme zásielku s Tovarom, objednávka sa zruší po uplynutí 5 dní od prijatia zásielky Predajcom späť - pokiaľ sa Zákazník v tomto čase nekontaktuje s Predajcom (akýmkoľvek spôsobom) a nedohodne podmienky opätovného doručenia, vopred nezaplatí za opätovné doručenie a toto doručenie sa nezrealizuje. Toto nevylučuje možnosť Predajcu žiadať od Zákazníka náhradu škody spôsobenej nezrealizovaným transportom alebo objednávkou (najmä náklady nezrealizovanej zásielky zavinenej Zákazníkom),
- Realizáciu platieb pomocou platobných kariet a „platba kartou“ zabezpečuje Operátor Platby.
- Podrobné podmienky realizácie online platieb sú dostupné na webovej stránke Operátora Platby: www.payu.pl.
VIII. Právo na odstúpenie od zmluvy pre Zákazníkov, ktorí sú Spotrebiteľmi
- Zákazník, ktorý je Spotrebiteľom, má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní bez udania akéhokoľvek dôvodu (s výnimkou prípadov uvedených v článku 38 Zákona o právach spotrebiteľov).
- Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, kedy Spotrebiteľ získal fyzické vlastníctvo tovaru alebo kedy tretia osoba, iná než dopravca a určená Spotrebiteľom, získala fyzické vlastníctvo tovaru.
- Aby mohol Spotrebiteľ využiť právo na odstúpenie od zmluvy, musí informovať Predajcu o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy prostredníctvom jednoznačného vyhlásenia (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom).
- Spotrebiteľ môže vyplniť a zaslať formulár na odstúpenie od zmluvy alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie elektronicky na adresu info@zumahome.eu. Ak Spotrebiteľ využije túto možnosť, okamžite mu bude zaslané potvrdenie o prijatí informácie o odstúpení od zmluvy na trvalom nosiči (napríklad e-mailom).
- Na dodržanie lehoty na odstúpenie od zmluvy postačuje odoslať informáciu týkajúcu sa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- V prípade odstúpenia od zmluvy vrátime všetky prijaté platby, vrátane nákladov na doručenie tovaru (s výnimkou dodatočných nákladov vyplývajúcich z vami zvoleného spôsobu doručenia, ktorý je iný ako najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný nami), bezodkladne a v každom prípade najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy sme boli informovaní o vašom rozhodnutí uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy, s výhradou výnimiek stanovených zákonom (najmä práva Predajcu na zadržanie vrátenia platby).
- Vrátenie platby sa uskutoční rovnakými spôsobmi platby, aké boli použité v pôvodnej transakcii, pokiaľ Spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným riešením. V každom prípade Spotrebiteľ neznáša žiadne náklady spojené s vrátením platby.
- Tovar je potrebné odoslať alebo odovzdať na adresu Zumaline sp. z o. o. Sklad www.zumahome.eu, Al. Walentego Roździeńskiego 93, 40-203 Katowice (sklad označený ako sklad zumahome.eu), bezodkladne, v každom prípade najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy bolo podané oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Lehota je dodržaná, ak bude tovar odoslaný pred uplynutím 14 dní.
- Spotrebiteľ nesie priame náklady na vrátenie tovaru. Náklady na vrátenie tovaru, ktorý sa nedá odoslať bežným spôsobom poštou.
- Spotrebiteľ zodpovedá iba za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vyplýva z jeho používania iným spôsobom, než je nevyhnutné na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
- K vyhláseniu o odstúpení alebo k tovaru prosíme priložiť predtým prijatý Paragon alebo Faktúru s DPH (čo však nie je nevyhnutne požadované).
- Predajca ponúka v Internetovom obchode Tovary, ktoré z dôvodu svojej povahy nemôžu byť bežným spôsobom vrátené poštou. Náklady na vrátenie takýchto tovarov závisia od spôsobu realizácie vrátenia zo strany Zákazníka (napr. zvolenej prepravnej spoločnosti). V prípade zámeru vrátenia veľkorozmerných tovarov prosíme o predchádzajúci kontakt. Ustanovenia tohto bodu sa primerane uplatňujú aj na fyzickú osobu, ktorá uzatvára zmluvu priamo súvisiacu s jej podnikateľskou činnosťou, ak z obsahu tejto zmluvy vyplýva, že nemá pre túto osobu charakter profesijný.
IX. Reklamácia Tovaru pre Zákazníkov, ktorí sú Spotrebiteľmi
- Spotrebiteľom prislúcha právo na podanie reklamácie Tovaru v režime nesúladu tovaru so zmluvou v súlade so Zákonom o právach spotrebiteľov. Predajca zodpovedá za nesúlad Tovaru so zmluvou, ktorý existoval v čase jeho dodania a ktorý sa prejavil do dvoch rokov od tohto okamihu.
- Reklamáciu je možné podať pomocou reklamačného formulára, ktorý je prílohou č. 2 k Pravidlám, spôsobom uvedeným v bode XI, ako aj akýmkoľvek iným spôsobom povoleným zákonom.
- Po obdržaní oznámenia o reklamácii sa Predajca bezodkladne skontaktuje so Zákazníkom za účelom stanovenia ďalšieho postupu.
- Reklamácie sú vybavované do 14 dní odo dňa ich prijatia Predajcom.
- Fyzickej osobe, ktorá uzatvára zmluvu priamo súvisiacu s jej podnikateľskou činnosťou, keď z obsahu tejto zmluvy vyplýva, že nemá pre túto osobu profesionálny charakter, prislúcha právo na podanie reklamácie Tovaru v režime nesúladu tovaru so zmluvou v súlade so Zákonom o právach spotrebiteľov za fyzické vady predanej veci v súlade s Občianskym zákonníkom, s prihliadnutím na ustanovenia týkajúce sa takejto osoby. Ustanovenia tohto bodu sa primerane uplatňujú.
X. Reklamácia Tovaru pre Zákazníkov, ktorí nie sú Spotrebiteľmi, a záruka
- Zákazníkom, ktorí nie sú Spotrebiteľmi, ani fyzickými osobami, ktoré uzatvárajú zmluvu priamo súvisiacu s ich podnikateľskou činnosťou, keď z obsahu tejto zmluvy vyplýva, že nemá pre tieto osoby profesionálny charakter, prislúcha právo na podanie reklamácie v režime zodpovednosti za vady predanej veci v súlade s Občianskym zákonníkom, s vylúčením osobitných ustanovení. Na podanie reklamácie v režime zodpovednosti za vady sa primerane vzťahuje bod IX ods. 2 a bod IX ods. 3 vyššie.
- Bez ohľadu na ustanovenia tohto bodu a bodu IX vyššie môžu byť ponúkané Tovary kryté zárukou distribútora alebo výrobcu. Predajca neposkytuje samostatnú záruku. Prípadná záruka nevylučuje, neobmedzuje ani nepozastavuje práva vyplývajúce z nesúladu tovaru so zmluvou v súlade so Zákonom o právach spotrebiteľov.
XI. Podávanie reklamácií pomocou formulára
- Reklamáciu je možné podať v akejkoľvek forme povolenej zákonom. Preferovanou formou podania reklamácie je formulár dostupný na stránke Obchodu. Aby bolo možné využiť formulár na podanie reklamácie, je potrebné:
a) na stránke www.zumahome.eu kliknúť na záložku „Vrátenie a reklamácie“,
b) vyplniť formulár,
- O priebehu a výsledku reklamačného konania informuje Predajca prostredníctvom e-mailu (odoslaného na e-mailovú adresu Zákazníka uvedenú v reklamácii).
XII. Propagácie
- Obchod môže organizovať propagácie zahŕňajúce cenu jedného alebo viacerých Tovarov alebo iné podmienky nákupu.
- Propagácie sa navzájom nekombinujú (ak v podmienkach propagácie nie je výslovne uvedené inak).
- Propagácie nezahŕňajú transakcie uskutočnené (zmluvy uzatvorené) pred dňom uvedeným ako počiatočný deň propagačného obdobia (ak v podmienkach propagácie nie je výslovne uvedené inak).
- Ak nie je uvedené inak, v prípade propagácie je prečiarknutá cena najnižšia cena z 30 dní pred znížením.
XIII. Registrácia na webovej stránke
- Registrácia prebieha jednorazovým vyplnením formulára „Registrácia na webovej stránke“, dostupného v záložke "Môj účet".
- Registrácia osôb si vyžaduje uvedenie:
a) Meno
b) Priezvisko
c) E-mailová adresa
d) Heslo (a jeho potvrdenie)
e) Telefón
f) PSČ
g) Súhlas s spracovaním osobných údajov na účel založenia, udržiavania a používania účtu používateľa internetového obchodu a realizácie podaných objednávok a poskytovania doplnkových služieb súvisiacich s podanými objednávkami.
- Po kliknutí na tlačidlo „Zaregistrujte sa“, na uvedenú e-mailovú adresu pri registrácii Klient dostane správu potvrdzujúcu založenie účtu s ďalšími pokynmi na potvrdenie registrácie.
- Na aktiváciu založeného účtu je potrebné vykonať pokyny zo správy e-mail. Do tohto času zostane účet neaktívny.
- Klient môže kedykoľvek požiadať Predajcu o jeho odstránenie (kontaktovaním akýmkoľvek spôsobom).
- Registrácia je možná len pre osoby s adresou bydliska (sídla) na území Európskej únie.
- Klient je povinný uchovávať svoje prihlasovacie údaje a heslo v tajnosti.
- Registrácia umožňuje využívanie nasledujúcich funkcií:
a) nákup,
b) sledovanie stavu podaných objednávok,
c) prehliadanie archívnych objednávok,
d) modifikácia registračných údajov,
e) pripomenutie hesla,
f) sledovanie ponuky internetového obchodu,
g) využívanie funkcie „Obľúbené produkty“.
- Bez potreby zakladania používateľského účtu má Klient možnosť uviesť e-mailovú adresu za účelom prijímania informačného bulletinu (Newsletter).
- Predajca môže odstrániť účet Klienta, ktorý:
a) poruší tieto Pravidlá,
b) uviedol pri registrácii nepravdivé údaje,
c) uviedol nepravdivé údaje pri podaní objednávky,
d) uviedol nepravdivé údaje pri realizácii platieb za objednávky prostredníctvom služby Przelewy24.
- Za uvedenie nepravdivých údajov v rámci adresy bydliska (sídla) alebo adresy pre doručenie sa považuje:
a) jednorazové neúspešné doručenie akejkoľvek zásielky na uvedenú adresu a vrátenie zásielky s poznámkou "adresát neznámy", "adresát sa odsťahoval" alebo inou ekvivalentnou,
b) dvojité neúspešné doručenie akejkoľvek zásielky na uvedenú adresu a vrátenie zásielky s poznámkou inou ako uvedenou v predchádzajúcom bode.
- V prípade odstránenia účtu podľa par. 10 sa všetky podané objednávky okamžite zrušia, čo nevylučuje právo Predajcu požadovať od Klienta náhradu škody.
XIV. Reklamácie týkajúce sa platieb
- V prípade zaplatenia za Tovar (online prevodom alebo platobnou kartou alebo bežným prevodom) a neaktualizácie stavu objednávky po dobu dlhšiu ako dva pracovné dni, Klient by mal podať reklamáciu týkajúcu sa platieb.
- Pre správne a efektívne vybavenie reklamácií týkajúcich sa platieb odporúčame zaslať na e-mailovú adresu info@zumahome.eu príslušné informácie s presným opisom vykonaných úkonov, opisom procesu podania objednávky, informácie o zariadení/počítači, z ktorého bola podaná objednávka, pre ktorú nebola elektronická platba zrealizovaná.
- Reklamáciu týkajúcu sa platieb je tiež možné podať akýmkoľvek iným spôsobom povoleným zákonom.
- Reklamácie týkajúce sa fungovania Obchodu
- Predajca podniká kroky na zabezpečenie správneho fungovania internetového obchodu v rozsahu vyplývajúcom z aktuálnych technických znalostí a zaväzuje sa odstrániť v primeranej lehote nezrovnalosti oznámené Klientmi.
- Klient je oprávnený podať reklamáciu v rozsahu nezrovnalostí, chýb alebo prerušenia fungovania internetového obchodu Predajcovi.
- Klient môže podať reklamácie v rozsahu uvedenom vyššie na e-mailovú adresu info@zumahome.eu a tiež akýmkoľvek iným zákonom povoleným spôsobom.
- V reklamácii by mal Klient uviesť svoje meno a priezvisko (firmu), adresu na korešpondenciu, opis a dátum vzniku nezrovnalostí súvisiacich s fungovaním internetového obchodu.
XVI. Newsletter
- Každý záujemca má možnosť prihlásiť sa na odber Newslettera (informačného bulletinu) Internetového obchodu.
- Záujemca bude dostávať Newsletter elektronicky na e-mailovú adresu, ktorú sám uviedol, ak dobrovoľne vyjadrí súhlas so spracovaním osobných údajov a zasielaním korešpondencie od Predajcu elektronicky.
- Klient môže kedykoľvek zrušiť odber Newslettera (kliknutím na príslušný odkaz uvedený v odoslanej korešpondencii alebo kontaktovaním Predajcu).
XVII. Ochrana osobných údajov
- Obchod využíva technológiu „Cookies“, avšak výhradne na zber informácií súvisiacich s využívaním Obchodu Klientom, ako napríklad:
a) udržiavanie internetovej relácie Klienta (po prihlásení), vďaka čomu Klient nemusí na každej podstránke Obchodu znova zadávať heslo,
b) prispôsobenie služieb Obchodu potrebám Klientov,
c) tvorba štatistík o návštevnosti Obchodu.
- Ak Klient s vyššie uvedeným nesúhlasí, mal by vypnúť podporu „Cookies“ v nastaveniach používaného internetového prehliadača.
- Pripojenie k Obchodu vedie k ukladaniu informácií vyplývajúcich z všeobecných pravidiel pripojení na internete, ako sú IP adresy a ďalšie informácie obsiahnuté v internetových systémových záznamoch, ktoré administrátor servera používa na technické účely. IP adresy môžu byť taktiež použité administrátorom servera na štatistické účely – na zhromažďovanie a poskytovanie všeobecných demografických informácií (napr. o regióne, z ktorého pripojenia prichádzajú).
- Poskytnutie všetkých osobných údajov Klientom je dobrovoľné, avšak podľa týchto Pravidiel je poskytnutie niektorých údajov nevyhnutné na registráciu, a teda aj na nákup v Obchode.
- Osobné údaje poskytnuté Klientom budú spracované za účelom zriadenia, udržiavania a využívania používateľského účtu internetového obchodu, ako aj na realizáciu objednávok a poskytovanie dodatočných služieb súvisiacich s realizovanými objednávkami.
- Ak Klient vyjadrí súhlas, jeho údaje budú spracované aj na marketingové účely, vrátane zasielania informácií o nových Produktoch, službách a akciách ponúkaných Predávajúcim.
- Správcom osobných údajov Klienta je Predávajúci.
- Základom spracovania osobných údajov je súhlas samotných Klientov, ako aj zákonné oprávnenie na spracovanie údajov nevyhnutných na realizáciu, dokumentovanie a vyúčtovanie zmlúv uzatvorených prostredníctvom Obchodu.
- Na účel zriadenia, udržiavania a využívania používateľského účtu internetového obchodu budú osobné údaje Klienta odovzdané Technickému Prevádzkovateľovi.
- Na účel realizácie dodávky budú osobné údaje Klienta odovzdané kuriérskej spoločnosti.
- Klienti majú právo na prístup k svojim osobným údajom, ich úpravu a žiadosť o ich odstránenie.
XVIII. Elektronický odpad
- Podľa zákona z 29. júla 2005 o odpadoch z elektrických a elektronických zariadení má Klient, ktorý si zakúpi elektrické alebo elektronické zariadenie, právo vrátiť použitý spotrebič rovnakého typu do Obchodu, v ktorom si kúpil nový spotrebič.
- Klient, ktorý si zakúpi elektronické alebo elektrické zariadenie („zariadenie“) v internetovom obchode, môže bezplatne:
a) odovzdať použitý spotrebič pochádzajúci z domácnosti v mieste predaja, ak ide o rovnaký typ spotrebiča a plnil rovnaké funkcie ako zakúpený spotrebič,
b) ak sme Klientovi doručili nový spotrebič určený pre domácnosti, v mieste jeho doručenia môže Klient odovzdať použitý spotrebič, ak ide o rovnaký typ spotrebiča a plnil rovnaké funkcie ako predaný spotrebič,
c) odovzdať malý použitý spotrebič pochádzajúci z domácnosti v mieste predaja bez potreby nákupu nového spotrebiča, ak žiadny z jeho vonkajších rozmerov nepresahuje 25 cm.
XIX. Dodatočné funkcie
- Internetový obchod umožňuje používateľom zverejňovať názory na produkty. Názor je vyjadrením používateľa (časť informácie) zverejnená ním v internetovom obchode.
- Názory používateľov internetového obchodu nesmú porušovať zákony alebo dobré mravy.
- Predávajúci nezodpovedá za obsah názorov používateľov, ktoré sú subjektívnymi názormi.
- Predávajúci má právo odstrániť názor používateľov v celku alebo čiastočne bez uvedenia dôvodu.
- Na zverejnenie názoru o produktoch dostupných v internetovom obchode musí používateľ uviesť správne údaje, teda: meno používateľa (meno, priezvisko, prezývka), e-mailová adresa (neviditeľná pre čitateľov), hodnotenie produktu, názov názoru a popis názoru.
- Názov používateľa nesmie porušovať práva iných, urážať city ani porušovať dobré mravy.
- Ak Predávajúci usúdi, že názov používateľa alebo názor autora je nevhodný, má právo odmietnuť zverejnenie názoru.
- Zverejnením názoru jeho autor poskytuje Predávajúcemu licenciu na používanie Názoru na všetkých spôsoboch využitia uvedených v čl. 50 Zákona o autorských právach a súvisiacich právach.
XX. Služba „Skontrolujte dostupnosť“
- V prípade nedostupných tovarov označených „SKONTROLUJTE DOSTUPNOSŤ“ umožňuje Obchod klientom kontakt za účelom zistenia dostupnosti daného tovaru v blízkej budúcnosti.
- Kontakt uvedený vyššie môže byť realizovaný prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky.
XXI. Záverečné ustanovenia
- Zákazník sa zaväzuje používať Obchod v súlade s platnými právnymi predpismi na území Poľskej republiky, ustanoveniami týchto Všeobecných obchodných podmienok, ako aj s prijatými obyčajmi v danom rozsahu, a neposkytovať ani neposkytovať zakázané obsahy podľa platných právnych predpisov.
- Predávajúci nie je stranou Zákonníka dobrých praktík. Existuje možnosť využitia mimosúdnych spôsobov riešenia reklamácií a uplatňovania nárokov. Informácie o prístupe k týmto postupom poskytuje orgán vybraný Zákazníkom.
- Konajúc na základe Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013, uvádzame:
a) elektronický odkaz na internetový systém riešenia sporov (ODR): https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
b) e-mailová adresa ako prvý kontakt: info@zumahome.eu
Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť Všeobecné obchodné podmienky a spustiť novú verziu Obchodu. Zmena Všeobecných obchodných podmienok nadobúda účinnosť v stanovenom termíne, ktorý určí Predávajúci, a to od dňa zverejnenia novej verzie Všeobecných obchodných podmienok, s výhradou, že zmluvy uzavreté pred nadobudnutím účinnosti zmien sa riadia doterajšími podmienkami. Akékoľvek ustanovenie Všeobecných obchodných podmienok, ktoré sa stanoví právoplatným rozhodnutím súdu za neplatné, neovplyvní platnosť ostatných ustanovení.
- V súvislosti s poskytnutím funkcie vyhľadávania Predávajúci informuje, že prideľovanie určitého zobrazenia produktom alebo váhy, ktorú sa priradí výsledkom vyhľadávania, je založené na nasledujúcich všeobecných parametri (v uvedenom poradí): zhoda hľadaného hesla s názvom produktu, dostupnosť produktu, zhoda hľadaného hesla s kategóriou produktu a zhoda hľadaného hesla s popisom tovaru uvedeným na internetovej stránke.